استقبال کم نظير از غرفه ايران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین

غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین‌المللی گردشگریITB 2015 که بزرگترین واقعه گردشگری آلمان شناخته می‌شود و از 13 ‌تا 17 اسفند 1393 در مرکز نمایشگاهي برلین Messe Berlin برگزار شد مورد استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، امسال کشورمان با 40 شرکت کننده از بخش خصوصي شامل نمایندگان جامعه تورگردانان ایران، دفاتر خدمات مسافرتي، کانون جهانگردي و اتومبيلراني، مناطق آزاد ایران و استان‌ها در نمایشگاه ITB 2015 حضور یافته و ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان به ارائه بسته‌هاي مسافرتی خود پرداختند.

اين نمایشگاه از بزرگترین و مهمترین نمایشگاه­های گردشگری آلمان و جهان به‌ شمار می‌رود که می‌توان گفت یکی از بزرگترین و پویاترین ابزارهای تبلیغی برای نمایان ساختن جاذبه‌های کشورهای شرکت کننده از جمله ایران و سرآغازی دوباره برای تجدید روابط گردشگری آلمان با کشورهای مختلف است.

نمایندگان صنعت گردشگری ايران براي توسعه بازار گردشگری آلمان، تثبيث موقعيت گردشگري كشورمان و حفظ گردشگران ورودي از آلمان و اروپا، حضور منسجمی در نمایشگاه ITB 2015 داشتند و غرفه جمهوری اسلامی ایران که توسط شرکت توسعه مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی دایر شده و در طراحی خود از زیباترین نمادهای فرهنگی و معماری ایرانی الهام گرفته بود، مورد استقبال تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و فعالان گردشگری کشورهای مختلف قرار گرفت.

استقبال از غرفه ايران در نمايشگاه امسال، نشان از تلاش پيگير و مستمر جمهوري اسلامي ايران و فعالان گردشگري،‌ به ویژه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و بخش خصوصی در اين حوزه دارد. اميد است با توجه به نگاه ویژه دولت بر رونق صنعت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه، \"ايران\" به زودي به يكي از قطب‌هاي گردشگري تبدیل شود.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB  یکی از بازارهای استثنایی توریسم در اروپا است که پيشرفت‌هاي ارزشمندي از آغاز برپایی داشته و به قول برگزار كنندگان اين نمايشگاه، همه متخصصین در این بازار جهانی توریسم، بی چون و چرا وارد شده‌اند.

لازم به ذکر است که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ITB یک موفقیت بزرگ در گردشگری عمومي برای افرادی که همیشه در انتظار و جستجوی اطلاعات ویژه در خصوص سفر هستند، می‌باشد.

تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی مسافرتي، شركتهاي حمل و نقل ( خطوط هواپيمايي، راه آهن، دريايي واتوبوسراني) انجمن هاي فعال در حوزه توريسم محلي و ملي و بين المللي، شركت هاي خدماتي در زمينه صنعت گردشگري مراكز بهداشتي و درماني و چشمه هاي آب معدني، هتلها و اقامتگاه ها، انجمن هاي تجاري، فناوري اطلاعات در خدمت گردشگري، توريسم غذايي، مطبوعات و رسانه هاي فعال در زمينه صنعت گردشگري و مسافرت از جمله سازمانهای شرکت کننده در نمایشگاه برلین 2015 بودند.

آلمان دارای تاریخی غنی از تماس‌ها و تبادلاتی می‌باشد که بر مردم، اقتصاد و فرهنگش تأثیر گذاشته‌است  نشانه‌های باقیمانده از گذشته، آثار هنری و تنوع فوق‌العاده طبیعت در این کشور از جمله عوامل جذب توریست به این کشور می‌باشد که امروزه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان از نگاه UNWTO   به شمار می‌آید.

گفتنی است: غرفه جمهوری اسلامی ایران توانست به عنوان یکی از برترین غرفه‌ها انتخاب و معرفی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139312183